چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

یک هفته خبر داغ | بازار در انتظار اثرات دستورالعمل جدید تنظیم بازار پتروشیمی
بعد از حدود 2 ماه جلسه و پیگیری، نهایتا سه شنبه شب (2 مرداد 1397) دستورالعمل جدید تنظیم بازار پتروشیمی ابلاغ شد. دستورالعملی که شاید مهمترین بند آن، تضمینی است که برای عدم رعایت کف عرضه پتروشیمی ها، قید شده است.

به گزارش ویکی پلاست، شکاف عمیق بین قیمت بورس کالا و بازار مواد اولیه پتروشیمی همچنان در حال تأثیر بر بازار است. در هفته ای که گذشت باز دلار در بازار آزاد سر به افزایش برداشت و تا 9.400 تومان هم قیمت خورد و همین عامل باعث شد تا قیمت ها در بازار آزاد هم با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شود. هر چند در پایان هفته بعد از ابلاغ بخشنامه تنظیم بازار، تغییر رییس کل بانک مرکزی و کاهش قیمت دلار، پایان هفته قیمت ها، کاهشی شد.

در مورد دستورالعمل جدید تنظیم بازار، چند دیدگاه مختلف را گرفته ایم. با علی بخشنده، مدیرکالایی کارگزاری بورس بیمه ایران، دکتر سعید ترکمان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و رییس انجمن همگن پلاستیک استان سمنان و احمد شاه علی، مدیرعامل شرکت فناوران رنگدانه به گفتگو نشسته ایم و فایل صوتی گفتگوها را می توانید در همین پست پیدا کرده و گوش کنید.


آینده قیمت های مواد اولیه در بازار آزاد، همچنان به دلار، گره خورده و با هر تکانه ای، قیمت مواد اولیه هم دچار نوسان می شود. بر اساس شنیده ها، صادرات مواد اولیه توسط غیرپتروشیمی ها در هفته گذشته نیز ادامه داشت و بخشنامه صادر شده، چندان اثربخش نبوده و بازار همچنان با عطش ناشی از خلأ کمبود مواد اولیه مواجه است.

به جز دلار که بالای مرز 9200 تومان است، سکه هم در این هفته، همه رکوردهای قبلی را شکست و از مرز 3.5 میلیون تومان گذشت و در لحظه نگارش این گزارش قیمت سکه 3.497.000 تومان است. (ساعت 17:45 دقیقه جمعه 5 مرداد 1397)

در هفته ای که گذشت، انجمن پلی اتیلن به عرضه اختصاصی مواد پلی اتیلن PE100 پتروشیمی جم برای شرکت دولتی جهاد زمزم اعتراض کرد و به دنبال این اعتراض، عرضه یاد شده لغو شد.

شرکت ملی پتروشیمی آمار تولید و صادرات صنعت پتروشیمی در فصل بهار را منتشر کرد: بیش از 13.26 میلیون تن/ ارزش صادرات بیش از 3 میلیارد و 158 میلیون دلار.

بازار سوداگری و دلالی مواد اولیه در روزهای اوج و تاریخی خود به سر می برد تا جایی که مدیرعامل بورس کالای ایران از معاملات گسترده دستگاه‌های دست دوم تولید در صنایع پایین دستی برای پوشیدن لباس تولیدکننده توسط برخی و استفاده از فرصت و رانت ایجاد شده خبر داده است.

این هفته مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی هم به رسانه ها گفت: چه اتفاقی افتاده که نیاز کشور به محصولات پلیمری سه برابر شده است؟ کسانی که سال گذشته به بورس برای خرید نمی‌آمدند امسال چه دلیلی دارد که به این سمت بیایند.

شاید باور نکردنی باشد ولی در هفته ای که گذشت یک رکورد عجیب در بورس کالا برای تقاضای خرید محصولات پتروشیمی ثبت شد و با 606 هزار تن درخواست، رکورد 10 برابری تقاضا در برابر عرضه شکست. این آمار هم شاید برای شما جالب باشد: در سه ماهه اول سال گذشته تقاضا برای محصولات پلیمری در بورس یک میلیون و ۶۴۸ هزار تن بوده است که این میزان در سال جاری به ۴ میلیون و ۵۷۳ هزار تن رسیده و از دو برابر هم بیشتر شده است.

مثل همیشه مهمترین خبرهای هفته قبل را در این پست برای شما دست چین کرده ایم. اگر با کامپیوتر در حال خواندن این پست هستید، روی تیترهایی که توجه تان را جلب می کند کلیک کنید و اگر با موبایل این صفحه را می خوانید، روی لینک های زیر ضربه بزنید.

شنبه 30 تیر
تمدید مهلت ثبت‌سفارش بدون انتقال ارز
عرضه اختصاصی موادپلی اتیلن PE100 پتروشیمی جم برای یک شرکت دولتی!
 

یکشنبه 31 تیر
عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی درفصل بهار اعلام شد
اعلام قیمت پایه مواد اولیه پلیمری تا 7 مرداد ماه 1397+ دانلود قیمت ها
صعود گروهی قیمت های پایه محصولات پتروشیمی
قاچاق گسترده محصولات پتروشیمی با خرید از بورس/ PVC را به اسم نمک صادر می‌کنند
 

دوشنبه 1 مرداد
ستاد راستی‌آزمایی ثبت سفارش کالا تشکیل شد
مصرف سالیانه مواد پایپ گرید جم را اعلام کنید
23 نمودار برای تشریح قیمت مواد اولیه در تیرماه


سه شبه 2 مرداد
فوری و مهم | ابلاغ دستورالعمل جدید تنظیم بازار پتروشیمی از سوی وزیر صنعت /کف عرضه پتروشیمی‎ها ۲۰درصد افزایش یافت+سند
پتروشیمی ها: مواد را صادر می کنید/تولیدکننده ها: موادی گیرمان نمی آید
 

چهارشنبه 3 مرداد
رد پای دلالان در کمبود مواد اولیه بطری و بسته بندی
عراق تعرفه واردات برخی کالاها را تا ۲۰۰ درصد افزایش داد
تحلیل بازار ویکی پلاست | تمایل بازار به سمت کاهش نرخ
 

جمعه 5 مرداد
تحویل ارز ۴۶۰ قلم کالای صادراتی به سامانه نیما الزامی شد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 86%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟